Volba členů do Školské rady z řad zákonných zástupců
V pondělí 25.4. proběhne, v rámci konzultačních hodin, volba člena Školské rady. Novým členem se stane jeden z níže uvedených zájemců. Volby budou probíhat formou hlasovacích lístků, které obdržíte od svých třídních učitelů během konzultačních hodin.
Lucie Kleprlíková
Jsem zástupcem rodičů ve třídě již sedmým rokem. Pravidelně se účastním Obce rodičů a již dlouhou dobu sleduji práci školy, učitelů i požadavky rodičů a potřeby žáků. Ráda bych se stala členem Školské rady a podpořila zlepšení oboustranné komunikace mezi školou a rodiči. Věřím, že i maličkosti mohou výrazně zlepšit prostředí školy a předejít spoustě problémů a nedorozumění, které mohou přerůst ve velké.
Bydlím na Černém Mostě a podnikám v oblasti firemního odívání. Jsem máma dvou synů, které maximálně podporuju ve sportech - softbalu a fotbalu. Sama se ve formě, fyzické i psychické, udržuju procházkami se psem a pokud mi zbyde čas, věnuju se nejrůznějším kreativním projektům.
Jan Mach
1. Proč byste se chtěl(a)stát členem ŠR.
Moje dcera se učí na ZŠ Bratří Venclíků, prožila si jak distanční výuku, tak i návrat do současné situace. Díky tomu jsem mohl poznat nejen práci vyučujících a vychovatelek, ale i vnímám náměty a problémy rodičů s distančním vzděláváním a běžnou výukou. Oceňuji, jak se vyučující i vychovatelky vypořádali s omezeními v souvislosti s onemocněním COVID-19. Podle současných odhadů ale lze očekávat opětovné zhoršení epidemické situace na podzim 2022, je potřeba přijmout opatření, která zmírní případný dopad na vzdělávání žáků a zlepší komunikaci školy se žáky a jejich rodiči, a to i po skončení pandemie COVID-19.
2. Čím byste chtěl(a) přispět k lepšímu chodu školy?
V rámci své činnosti ve školské radě bych chtěl prosazovat dialog mezi rodiči, pedagogy a vedením školy, podpořit školu a školní projekty, které povedou ke zlepšení stávajícího prostředí výuky a vzájemných vztahů. Vzhledem k mým zkušenostem s distanční výukou a online komunikací ve vysokoškolském prostředí bych rád podpořil body, které by usnadnily žákům i pedagogům nejen případné distanční vzdělávání, ale i zlepšily stávající elektronizaci agend školy, online komunikaci mezi žáky, pedagogy a rodiči, rozvoj kompetencí vyučujících v oblasti výuky s podporou IT. Především se jedná o nutné posílení počítačového vybavení na učebnách, podporu dalšího vzdělávání pedagogů potřebného v souvislosti s digitalizací, podporu a další rozvoj webových stránek školy a používaného softwarového vybavení.
Lepší komunikaci mezi žáky navzájem a pedagogy by mj. více pomohly společné akce typu škola v přírodě, lyžařské kurzy, návštěva kulturních akcí, výstavy aj. aktivity pořádané školou, které vzhledem k epidemické situaci v posledních letech nebyly dostatečně možné. Nyní je však potřeba tyto aktivity opět obnovit a podpořit, nikoliv je odkládat o další roky.
Další body, které považuji za vhodné k projednání v rámci školské rady, jsou např. rekonstrukce školních prostor a okolí školy, mj. projekt "Bezpečná cesta do škol", podpora nových projektů a grantových žádostí, vyšší zapojení zřizovatele školy do řešení stávajících problémů a hledání zdrojů financování.
3. Prozraďte nám něco více o sobě.
Doktorské vzdělání v oboru Informační věda jsem dokončil na Univerzitě Karlově v roce 2015. Pracuji na rektorátu Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se zabývám akademickou etikou, využitím informačních technologií a datové analýzy pro vzdělávání. Má práce je zaměřena na prevenci plagiátorství, citační etiku, otevřený přístup k informacím, datovou podporu studia, vývoj a správu souvisejících webových aplikací. Jsem řešitelem či spoluřešitelem řady vysokoškolských projektů v oblasti akademické etiky a IT ve VŠ prostředí, a to i na celonárodní úrovni. Ve volném čase cvičím aikido.
Dita Steigerová
Můj syn David chodí do třetího ročníku ZŠ Bratří Venclíků. Pracuji v oblasti poskytování operativního leasingu jako asistentka.
Základem dobré školy je dobře nastavený systém fungování. Školská rada je důležitá v tom, že jejím prostřednictvím můžou rodiče (případně širší veřejnost) dávat vedení školy podněty a zpětnou vazbu.
Nejen zřizovatelé, ale i rodiče chtějí vědět, co se ve škole děje, mají zájem na tom, aby do vzdělání vstupovaly nové moderní metody a formy práce. Prostřednictvím práce ve školské radě bych mohla aktivně přispět a podílet se na rozvoji naší školy.
Nejen učitelé, ale také rodiče a zřizovatel se musí o práci školy zajímat. Díky případnému členství ve školské radě, můžu lépe poznat práci školy i její zázemí, tím mohu školu lépe podporovat, pomáhat ji. A to vše zprostředkovat ostatním rodičům a zlepšit komunikaci mezi školou a rodiči.
Členství nechci brát jako formalitu, ale chci využít její činnost ve prospěch dětí (a tím samozřejmě rodičů i učitelů).
Práci ve školské radě chápu jako partnerství mezi školou a rodiči.
Raise hand photo created by rawpixel.com - www.freepik.com
zdroje